Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Khamis, 22 Mei 2014

~ Lain yg kena buat, lain yg aku buat ~




Bismillah

Alhamdulillah... dengan izinNya kita masih bernafas, berpeluang memperbaiki diri.

Sekarang nie minggu exam.. tapi pikiran aku ke lain pulak. Masih xboleh nak ubah diri study beberapa hari sebelum exam. Selalunya esok exam, malm nie bru bukak nota nak study. Allahu, tindakan berisiko.. Kwn2 lain pun seriau xseriau tgk cara aku sensorang perangai mcm nie.. 


Esok pg, exam Major. Tapi bacanya x. Bagi aku, biar memahami dari menghafaz.. Cewahhh.. pndaila bercakap...

Teringin jugak nak pointer cecah 3.9.. tapi dh studynya pun last minit sgt.. lagumana.... narah2.. Tapi setakat nie yng dapat pun dah bersyukur sgt2... tmbah2 sem lepas, dengan xmasuk kelas sebb g pertandingan inovasi, dengan kem la apa la... nak menangis jugak tgk result yang disangkakan menurun rupanya naik bnyk.. Alhamdulillah... sungguh, saat tu sgt terharu dengan pemberianNya yang tak henti2 utk hambaNya. 

Mula sem lepas jugak , bru ada anugerah pengarah. Dalam 3.85.. Kalu ikutkan pointer sem lepas, 0.01 ja lagi untuk menaikkan aku ke atas pentas.. hihi... tapi, dah rezki takat tu ja Allah bg.. tupun dah bnyk bg aku... Allah bg yang selayaknya buat kita... Alhamdulillah

Setiap sem, bila sampai nk exam ja, mesti perasaan aku rasa mcm pointer jatuh,, samala jugak sem nie... Sebb markah praktikum pun xtinggi.... Esaimen sem nie pun ada sedikit kelainan... n exam yang dah buat n bakal ditempuhi esok dan lusa.. tapi, harap2 xla seperti sangkaan aku result nanti... kalu boleh, aku xnak cacatkan pointer degree nie bawah 3.6... 3.7 pun aku harap satu kali tu jaa...  aminnn... mudah-mudahan...Semoga Allah permudahkan pelatih2 guru menjawab exam .. aminnn.. =)

Risau sungguh dengan keadaan diri sendiri. Susah betoi nak study. Mcm mna nak jadi penegak agama macm nie narah?? T_T .. nk membaca pun nak kena tunggu mood betoi2... 

Minggu nie tumpuan bukan saja untuk exam, tapi pikir duit yang bakal burn, umah sewa, n BM.. aku minta bantuan dari my bestie, isikan... Niat aku, moga lagi terjaga... Tapi, td sampaikan ada kata2 sampai ke telinga
" Hg terdesak sgt ke? "

Terkejutla jugak dengar mcm tu... Bg aku , masing2 ada target nak  bila.. Dan aku dengan cara aku, ... Aku guna BM, niat aku untuk lebih menjaga diri aku.. Lagipun masanya tetap juga xtahu bila.. =) Tapi Allah buat mcm tu, bermakna ada yang lebih baik utk aku... moga2... 

Jadi , dengan jalan selamat, biarlah ada org tengah.. Aku nk elakkan diri yg sememangnya lemah daripada berhubung dengan yg tidak halal... Dah berkali aku kukuhkan benteng berhubung dengan lelaki tanpa hal mustahak.. Mencuba dan beruasaha itu sgt penting... N bg aku, aku tahu kelemahan aku.. aku target bbeg brapa2 ada sebabnya ... Bila dah ada yg halal, insyaAllah yg lain terjaga... Nk pegi kuliah agama pun senang... Berangan tu kena ada mcm mana nk gerakkan family nnti... N pastinya tanggungjawab memang berat..... 

Tugas kita, minta dan doa pada Allah sentiasa... biar detail bak kata ustaz... Allah tu Maha Pmberi.. Dan tugas Allah kita jangan masuk campur.. Jodoh datang bila tu kerja Allah.. =) ... N aku hnya berusaha... Nak yang baik, biarlah dengan jalan yang baik dan berusaha menjadi lebih baik lg...


Aku pun, bnyak sgt lg yang perlu diperbaiki... Allahu, moga diberi kekuatan utk menjadi yang selayaknya utk syurgaMu.. 

Rumah dah selesai ptg tadi... Dlm 400 sebulan. Berlima... yg 580 tu harapnya xburn semua, dipulangkan sebahagian pun dah bersyukur... Tgk rumah tdi pun puas ati... Alhamdulillah... tuan rumah pun baik n duduk dekat.. pastinya surau dekat ngn umah... Berjalan pun boleh... =) ... Alhamdulillah.. 

Nnti lepas exam jumaat pagi nie,, akan bertolak ke Selangor... insyaAllah... Moga tarbiyah di sana dapat melembutkan hati ini ya Allah... dan minta izin mak ayah... semoga dipermudahkn nnti aminnn... 

Dh2 narah... gi study nuuuuu








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^