Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Selasa, 31 Januari 2012

~ Update ~

Bismillahirrahmanirrahim..

Tahun 2012 nie, dah msuk sem 1 PISMP Pendidikan Islam... Alhamdulillah... Allah izinkan utk blajar lagi... 4 taun lgi utk memantapkan diri dari pelbagai aspek... insyaAllah... moga Allah sentiasa dijadikan tmpat mengadu...

Mula2 dgq taklimat... Allah.... semakin peringkat tinggi,,, semakin sukar sedikit (hipotesis).. ^_^ .. lumrahla kan... 

Dah lama xtulis2 kat sini... Bila ada catatan kat sini... bley jugak jadi memori masa hadapan apa yg terjadi skrang kan... segala yg berlaku.. ambillah ibrah darinya... 

Esok dh nk masuk bulan dua... sikap cintakan ilmu blum diupdate sebaiknya lgi... Allah... berilah aku kekuatan... 
Esaimen dah mula dapat... seriuskan diri anda ... berilah pada Islam, pointer yg baik... jgn ala kadar ja dalam pelajaran...gunalah sebaiknya kesempatan dan peluang yg Allah beri... Ingatlah wahai diri.. semuanya akan disoal oleh Allah kelak.. Allah3....

Hari nie sgt sebak... xmacm hari2 lain yg lepas... bila tgk video Tuan Guru Haron Din.... mengenai mimpinya bertemu Rasulullah s.a.w.... Subhanallah... Skrng pun still air mata mengalir keluar... Allah beri peluang pada tok guru... 

Xtawu mcm mana nak ungkapkan dalam kata2 mengenai perasaan yg hadir dlm diri nie... mcm2.. bercampur baur... 

Ya Allah... nak sgt bermimpikan Rasulullah s.a.w. .. Tapi diri sedar, bnyak melakukan maksiat... ayat al-Quran pun kurang dalam kepala... apatah lagi hadis... juga tertanya2, adakah aku ada kesempatan utk berjumpa dgn Rasulullah dan Pencipta aku?? Ya Allah, jnganlah Engkau biarkan aku dalam keadaan brdosa melainkan Engkau mengampunkan dosa2ku... =(

Hnya insan2 terpilih ja dapat bermimpikan Rasulullah.... Bila  mendengar cerita tok guru... terdetik dengan mendalam... " aku kena brubah, dari segala aspek... jgn tangguh2.. tapi beransur2lah... jadiknlah dri hamba Allah yg benar2 taat padanya" 

Alhamdulillah.. sejak setahun yg lalu.. dah bnyak yg Allah gerakkan hatiku untuk ubah dari xbaik ke arah baik... Alhamdulillah3.. Terima kasih Ya Allah...

Skrang bila aku lalai ... cepat terlintas didlm diri iaitu "ALLAH" ... Alhamdulillah... Tapi masih bnyak yg perlu diubah.... sgt bnyak... =( .. Bntulah aku Ya Allah... berilah shbt2 dan saudara2 yg dapat dekatkn diriku dgnMu... Aku sgt berharap.... 

----------------

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^