Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Isnin, 3 September 2012

~ NAK CUBA !! ~



Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Harap sehat2 blaka yea... ^_^ ... moga setiap dari kita mulakan sesuatu dengan Bismillah dan akhiri dengan lafaz Alhamdulillah... insyaAllah, pasti kita lebih dekat dgn Allah... :-)

Dalam diri aku, bnyak sangat impian nak bantu orang...nak pahala yang berpanjangan... Alhamdulillah, dua dah dalam proses....

Pertama.... ==> menjadi seorang pendidik..

Subhanallah.. amanah dan tugas yang sangat berat... kena didik diri sendiri dulu, baru didik anak2 didik... kan2.. Skrng dalam proses mengutip ilmu2 kat IPG Ipoh ... 5 taun setengah kat sini... mudah-mudahan aku bley jadi seorang pendidik yng sabar, berkorban demi ank bangsa, kreatif dan sebagainya... Allah dah makbulkan impian aku untuk menjadi seorang pendidik...

Yang penting adalah MENYAMPAIKAN kepada orang.. sebb 2la aku nak jadi pendidik... suka sgt bila dapat share something dengan org lain... =) .. dah 2, dapat hadiah pulak dari ALLAH kan... pahala yg berpanjangan selagi mereka amalkan dan sebarkan... Untungkan jika mmg segalanya diniatkan kerana Allah...

Kedua... ==> Darussyifa'

^__^ ... Aku amik kelas nie, pertamanya adalah untuk diri sendiri... dulu aku pikir, dalam zaman skrang nie, aku perlukan amalan2 untuk membenteng diri aku... n supaya aku amalkan ayat2 yang dipelajari... lebih kurang supaya diri  nie xlalai dengan dunia jika tumpukan pada study n Darussyifa'... 

Kita kena cari jalan supaya sentiasa dekatkan diri pada Allah.. Pilihan untuk jdi ahli keluarga Darussyifa' adalah salah satu sebb utk aku dekatkan diri kepada Allah... Di samping aku akan sentiasa berada dengan orang2 yang baik2, serta alim ulama'... ^__^.. Alhmdulillah... Allah izinkan 

Pastinya, kenala sungguh2... hafalan pun dan sebulan lebih rasanya diri nie tinggai... Tak lama lagi ada Tasmik(hafal depan guru) ... ketaq2 jugak, tapi masih relax... adehhh.. apa yg xkena dgn cek nie... T_T.. 

Hmmm... 2 diatas tu dah nampak akan menjadi sebahagian dari hidup aku akan datang.. InsyaAllah...

Yg kat bawah nie plak... 

HERBALIFE

^___^
Pernah dgq x...?? Kompem penah kann... Nie pun aku mcm serius nak serius... sebab apa?? 

Tengah setting NIAT..
  
1


2

3

4

5

Pertamanya, sebab..... dengan izin Allah, mmg berkesan... Yang nak kurus, dgn izin Allah... mmg turun berkilo2... superb... =) .. Depan mata aku,, my lovely Maksu... mmg dah surut skit... wah wah... mmg bertambah cantik laaa... =)... 

Kelmarin, aku pun ada bli beberapa produk Herbalife nie... Ikhtiar untuk diri... InsyaAllah... dengn izin Allah... =)

Pertama, untuk maigrain...
Kedua, untuk berat badan ideal
Ketiga, untuk masalah usus ...

Mudah-mudahan, aku bley bantu orang2 tersyang aku di luaq sanaaaa. =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^