Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Rabu, 13 Mac 2013

~ Fitrah... ~



Bismillah...

Hati kalau dilayan lebih2, bimbang melampau-lampau jadinya... 

Fitrahnya manusia, suka pada berlainan jantina... Hati dah suka, bertakuk lama dalam diri... Tapi fobia dengan masa lalu... Sangat takut nak fikir bab suka tu lama2... serius... Bila tiba2 terpikir, cepat2 usir pergi , gantikan pikir perkara lain...

Sukar nak teka caranya.. misteri gitu.. Lagipun, dia sangat2 lain dari lelaki idaman aku.. ntah mana silapnya... 

Ustaz Azhar kata fitrahlah perempuan suka pada lelaki.. 

Aku sgt rasa bersalah sebb aku suka dia, sebb blum tentu aku ngan dia... Kesian En.Future nanti... Hati nie pada org lain sebelum dia...

Nadhrah, kuatkan diri.. lemparkan jauh2 perasaan tuuu.. Blajaq bgi habis dulu, bantu mak ayah ... Jika dah betul2 ada, truskan.. Tapi, aku tahu, aku masih dapat kwal perasaan nie..   Utamakan yg utama dulu wahai diri.. T___T...  jgn difikir sgt ttg diaa... Baiki diri, jdikan lebih baik.. bnyk bnda penting lain yg nk kna pikir...

Ayat peringatan...:
Blom tentu orang yang kita suka/sayang baik untuk kita, dan blum tentu org yang kita xsuka/benci itu xbaik utk kita...

Ingat tuuu... Buang perasaan perlahan-lahan..
Doakan buat dia, moga jadi amba Allah yg soleh... sumbang pada Agama Islam.. Ilmu dia ada, tunggu nak amal dan istiqamah jaa... 

2 ulasan:

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^