Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Ahad, 28 Julai 2013

-Sabar-

Bismillah Sabar...mudah diucap...tapi sangat sukar aplikasikanya.. terutamanya bila kita suruh org yg sedang bergolak emosinya utk bersabar... Janji ALLAH dlm alQuran.... sesungguhnya Allah bersama dengan org yg bersabar... Bulan ramadhanla..bulan mendidik sabar kita... tapi dlm bulan nie jugakla pelbagai ujian kesabaran aku hadapi... kadang2 tersungkur lemah jugak... aku pun manusia biasa.. jgn dihukum dek kerana aku budak kelas agama.. yg blajar agama nie jugak besar ujiannya... allahurabbi... kadang2 menitis air mata, persoalkan diri sendiri, knapa susah sgt nk sabar... knapa mudah sgt mulut menghamburkan amarah... Setiap kli emosi terganggu, setiap kali itula aku pikir, knapa aku xboleh sabar... padahal Allah dah janji, Dia bersama dgn org2 yg bersabar... aku xnak sikap lama yg dikuburkan, kmbali menghiasi diri... Allah sayang akan hambaNya yg lemah lembut dan sabar... nak sgt jadi dua2 tuu T_T... Allah... didiklah diriku dgn sifat sabar.... Langkah yg perlu aku ambil supaya mulut xlaju meluncurkan kata2, diam menahan diri dri berkata-kata.... senyum... istighfar... ingat Allah bnyk2... Bila sedar sikap mcm tu xbaik, dan nk ubah diri... kita dah melangkah satu langkah utk brubah... yg pentingnya, doa bnyk2. pda Allah, jauhkn kita dari sifat2 mazmumah... hiasi diri dengan sifat2 mahmudah.. Sungguh, aku xsuka diri aku yg mcm ni.... yg cepat marah walaupun hakikatnya bnyak kurang dri sikap dahulu... sungguh aku impikan diri yg penyayang...xananiyah.. aku nk aku syg org lain mcm syg diri sendiri... aku inginkn diri yg sentiasa husnul zhon pda org. . Sesiapa yg baca,, mohon doakan moga sama2 kita menjdi hmba Allah yg bermnfaat. Aminnnn...

1 ulasan:

  1. nadrah , lawak gilaa weyy mimpi td teserempak ng hmpa n kak hmpa haha :D

    BalasPadam

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^