Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Rabu, 11 September 2013

Last PBS ^^


                                          
                                      Bismillah..

Alhamdulillah atas segala kurniaNya… bnyak betul xupdate benda2 yg aku lalui… kalu bley nak slalu update sbb aku nie seorang yg agak pelupa… nie bila tulis mcm nie,, terasa segar balik ingatan bila baca balik… anyway, aku tulis sebagai mengingati kenangan yg Allah bagi.. ^^

Utk entry nie… Berkenaan PBS dulu… Kenangan yg aku nak sematkan dalam blog nie.. =) .. sbb? Sebb Allah bg pengalaman yg bnyk… perasaan bahagia ja dok kat sekolah tu… Thanks rien, jemput aku g PBS skali ngan hang ke sekolah tu.. Alhamdulillah, syukur.. ^^

Sekolah tu terletak di Selama, Perak.. dekat ja ngan umah dia.. SK Rantau Panjang… nice school.. =) .. Sekolah tu SKM… sekolah kurang murid… GB dia sangat mengalukan kedatangan kami2 nie ke sekolah dia.. yap.. ramah, baik hati… penyayang pun terserlah.. dia memahami guru PBS nie, sbb ank dia pun ada dok maktab.. that’s whylah GB bagi ja kebenaran utk buat apa pun.. n dia suruh gtau ja kalu ada apa2 nk minta .. ^^ .. sronok tau.. xnmpak la sgt jurang pangkat tuuu…

Sekolah tu memang menitikberatkan kasih sayang sesama warga sekolah tu.. sekolah pun come ja.. kecik.. sekolah kampong kan… ^^ .. 

Tugasan utk sem 4 nie… berkenaan Ulum Al-Quran… Hmmm, lepas dah lapor diri tu… jln2 kawasan sekolah… n ternampaklah Kelas Pendidikan Khas… first sekolah yg aku pi ada kelas nie.. tringin sebenaqnya nk dekat2 ngn kanak2 bakal syurga nie… Dannnn, kami pun masuklah.. Hati pun tertaut pada hari pertama… ^^ .. lama pulak kami kat kelas tuu.. Lepas tu, masuk library dia… Time tula, ada seorang ustazah masuk nk maklumkan esok tu ada sambutan hari kemerdekaan n masuk meeting… Dapat kejutan lagi, pihak sekolah nak kami2 nie ( rien , aku, shikin, hazim n yunus) buat persmbahan esoknya tu.. wahhhh, mna xterkejutnya… laki2 kna poem, yg prempuan sajak… =) .. Dan mereka berdua sebulat suara tnpa ada sebarang pilihan menyuruh aku utk deklamasikan sajak tu..

Perasaan? Huish, ketaq kannn… sorang plak tu.. tapi naseb gakla depa jadi pendengar yang baik mlm tu bila cek blatih… =) … depa pun bley sebenaqnya… saja tu xmau cabaq diri… ^^ ..
Dan esoknya, debaran makin kuat.. =) .. Pikir dalam hati, aku nie sebagai Guru , kna beranikan diri.. nk persembahkan depan warga sekolah.. Mula2 , hazim dlu,,, kemudiaan baru giliran aku… time tu, minta kekuatan pada Allah,,, jgn ketaq menguasai diri.. 

Alhamdulillah,, selesai dengan baik.. dannn, dapat tepukan gemuruh… Syukur kepada ALLAH… Guru yg MC tu, siap kata nk tarik diri utk akan datang.. =) …

Lepas tu, semua cikgu termasuk GB ingat yang aku mmg seorang penyajak.. =) .. Siap ingat hari Jumaat yg aku bakal xda tu, sbb p pertandingan sajak.. hihi… Alhamdulillah atas segala pujian yg diberi… Haza min fadli rabbi.. =) .. Allah yang izinkan semua tu berlaku,,,

Dann, selama 4 hari tu jugaklah kami akan memasuki kelas Pendidikan Khas .. lama jugakla .. =) .. sampai gru2 pelik kenapa kos Pendidikan Islam, tapi masuk kelas P.Khas.. dari tertaut, nak buat mcm mana… ^^ ..
18-22/8.. tarikh PBS sem nie.. tapi aku sampai khamis 21/9.. Sekolah yg penyayang… hatta ketika sambuatn kemerdekaan tu, tukang sapu sekolah pun berbaris sama dengan guru2 di depan murid2.. xda jurang pekerjaan.. sukala mcm nie… Penjaga sekolah pun sama2 pujuk sorang budak baru yg nk msuk P.Khas.. nice.. =) .. 

Haaaa, lagi kan… ada seorang cikgu ni kami ingat ustaz.. perwatakan tuu.. rupanya dia guru Kemahiran Hidup.. pagi2 kami datang,, Nampak dia sapu kelas dia… =) .. sorang lagi pulak, siap berserban tau,,, ^^ .. haa, cuba teka dia cikgu apa??? Terkejut gak mula tau… dia guru Pemulihan… yang LINUS tu… GB dia xkesah pun tau.. =) .. sukala kalau dapat sekolah yang mcm nie…

Sempat jugak masuk kelas Bi dngn Guru Omputih... real punya tau... n boleh ja paham apa dia kata, cuma xreti nk reply balik dalm BI dgn lancar... =) .. tambah2, ada dua guru TESL kat situ time perbincangan... tapi mmg dia ada idea yg baik.. siap bagi bahan kongsi lagi.. baik kan.. xkedekut ilmu... 

Yang msa last day aku kat sek tu,, siap ditemu ramah dah ada calon ka blum… Siap tunjuk calon g … nk jawapan plak time tu… =) … masa saya blum sampai rsanya… Maaf2…

Konklusinya, keseluruhan perasaan aku, sangat brpuas hati di sekolah tu.. =) … mungkin kasih sayang tu kunci utama wujudkan suasana harmoni… Alhamdulillah ‘ala kulli hal.. =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^