Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Jumaat, 1 Februari 2013

~ Kekuatan Emosi ~



Bismillah...

Alhamdulillah, atas kehidupan hari ini.. atas segala pinjaman dan nikmat.. Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah...

Kelmarin dan harinie... Emosi xstabil skit.. Melawak dan bersembang dengan kwn tapi bila xada apa yg dibicarakan, pasti mood masam mengambil tempat.. Xda marah kat sapa2 pun.. Tapi dari dalaman.. Rasa mcm sebbnya adalah xcukup tidur... Tulah, sendirik yg cari pasal...   

Debaran di hati bagaimana nak bersemuka dgn Puan dah hilang.. Alhamdulillah, dua2 pihak kembali seperti biasa.. Puan pun dah ucapkan Terima kasih pada aku dalam kuliah tadi... Bila keadaan jadi begitu, aku mudah untuk ramah mesra kembali dan mudah lupakan perkara yg terjadi.. Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah... Moga tidak ada lagi terjadi pada masa akan datng.. Aku perlu ubah diri untuk trima sikap org2 yg baru nak masuk dalam kehidupan aku supaya aku xmakan hati..InsyaAllah.. Allah ada untuk minta kekuatan..

Meeting kali kedua untuk tahun nie.. Perasaan aku??? Allah, xtahulah... Jenis aku, aku bukan jenis idea dtg laju untuk beri pendapat bila org minta secara spontan... Kelemahan aku mungkin... Aku lebih suka dengaq pendapat org dan meneliti dan diam.. Tapi kenapa ada ahli2nya yg tekan sangat untuk berckp... Xsemestinya aku sebegitu dalam meeting, ditempat lain pun mcm 2.. Xadil la kalau nak hukum aku mcm 2... 

Aku msih dalam proses untuk menerima ahli2nya, kenapa terburu2 memberi nasihat padahal makin menjatuhkan aku walaupun percakapan itu kononnya umum... Aku nak buat gerak kerja Islam, tapi susahla kalu bekerjasama dengan org mcm 2.... Permulaan bagi aku utk fahami perjalanan meeting dan perkara2 lain dalam Organisasi 2, jgn terlalu terburu2 nak push aku... 

Aku cuba pujuk hati stay dalam organisasi 2... Tambahan harini plak mood xbrpa baik, lagila touching dgn benda2 mcm nie... Sehinggakan aku terfikir xnak hadir dah meeting lepas nie... 

Lagi satu, kenapa bila xnak atau terpaksa dalam organisasi 2, mudahnya kita menghukum dengan mengatakan org 2 xbuat kerja Islam... Buka minda luas skit, kita tau ka keseluruhan kehidupan dia sehari-hari??? Jgn terlalu mudah lable org.. Jika aku dipimpin oleh org2 yg kata2nya xmenyindir, mudah untuk aku terima... 

Allah... dalam dilema kembali... 

    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^