Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Jumaat, 25 Januari 2013

~ T__T ~




Bismillah..

Alhamdulillah, selesai bengkel BIG sem 3 selama 3 jam... Teruknya tersengguk... 

Lepas tamat bengkel, bergegas bagi borang penilaian pada sahabat2 sekelas.. Untuk unit beruniform... Ajak sahabat2 ke luar dewan. Mudah skit nak isi .. 

Toleh ja tempat duduk bertentangan, nampak Tutor unit lagi satu.. Just tgk sekilas mcm 2. Tiba2, dgr nama disebut.. "Nie mesti berkenaan PPIM nie" .. Suruh cari failnya yg entah kemana... 

Rupanya fail yg dia cari 2, aku dh siapkan .. (simple ja buat, xsusah pun)... Dari benda kecik, jadi sampai meleret2.. Dah siap buat, tunjukla dekat dia.. Fail nie ka yg Ustzh cari.. Betul la 2..

Dh alang2 mcm 2, gtaula fail nie En.Penyelaras yg suruh buatkan utk dia..  Bagitaula pada dia, yg nie buat utk kelas K18 ja dulu, sebb mcm 2 la perbincangan ngan KU kemarin (dh itu ja info yg dapat, lainla kalu aku sendiri yg g jumpa En. Penyelaras)... Ntahla pening kot mana tau... Mulala mukaddimah dibuka..    

Aku pun amik kesempatan, bagitau yg kami2 muslimat K18 nie xbrapa nak masuk PPIM... (Dah sapa suruh tulih dalm jadual kami dapat Pengakap... Tiba2 tukaq PPIM).. Emmm, beliau mcm xdpt trima... Yela, hati org lebih tua pada kita nie, kenala jaga2 kan.. Katanya, Terlajak perahu boleh diundur, pastu  sambung sendiri pepatah 2 dalam ati... Hmmm, emosi yg sangat xstabil...

Sedih, xsangka kena truk sampai mcm 2. Hnya sbb xletak senarai nama anak2 dia 2 dalam fail... Nnti kalu dah kena letak, aku perbaikila... dah bincang ngan KU mcm 2 dulu...


Katanya:
Aku => Ketua PPIM yg hnyak pentingkan kelas sendiri. sepatutnya sebagai ketua aku kena jaga semua. Maaf, aku bukan mcm 2. Jgn hnya kerana xletak listname anak2 dia, aku dituduh sebegitu.. Siapa yg xsedih.. Lagipun fail yg aku buat 2 pun bukannya comfirm lagi...

Jenis aku, kalu ada salah fham, aku nak jernihkan balik. Aku xsuka disalahkan bila aku mmg xsalah... 

Sebb kes nie, rasa tawar ati untuk PPIM... Bukan sebab PPIM itu sendiri, tapi sebb org2 nya.. Teruknya teriak tadi.. Sedu pun kuat.. Sedih sngt kot sampai xdapat nak kawal... Perkara yg xjangka kan...       
Bila jadi mcm nie, jgn dengar satu pihak saja... Dan jgn cepat menghukum... Percuma ja dapat dosa nanti... Allah, kuatkanlah hati aku nak berdepan dengan mereka2 itu... Alhamdulillah, muslimat sekelas sekepala.. Terima kasih bgi sokongan dan kekuatan tadi... Air mata dah berhnti mengalir.. Itula pentingnya ada kwn2 yg pujuk dan beri sokongan..

Update status FB? Hmm , ada jugak... Tapi dikatakan xcerdik oleh seseorang .. Katanya mendatangkan curiga pada org lain diluar bidangnya... Xkatala berdepan, tapi komen dalam blognya... Tq atas peringatan.. Ilmunya tinggi, respect disitu..

"jangan dituding jari pada mana-mana pihak. selesaikanlah secara aman. jangan ditimbulkan bibit-bibit perpecahan dalaman antara dua bahagian dalam satu aliran. "

Cut n paste skit kata2 anak Tutor nie... Sebenarnya susah nak terangkan dengan org yg lebih tua dan sensitifnya yg sangat tinggi.. Sehinggakan pikir yg negetif jauh kedepan walaupun aku kata hnya sedikit...

Pengajaran buat diri ,,, Mudah-mudahan aku dan shbt2 lain xbuat mcm 2 pada anak2 murid nanti.. kesian, Dengar dulu penjelasan, jgn membabi buta menghukum dan ikut kata2 hati padahal org 2 xberniat pun nak buat mcm 2... 

"kebijaksanaan pimpinan harap dapat meredakan ketegangan ini. tiada siapa yang salah. salah faham, mungkin."


Kawan sekelas nasihatkan, untuk ceritakan perkara nie pada Tutor kelas kami.. Yela, Tutor kan tmpat anak2 mengadu, minta nasihat... Katanya biar sama2 dewasa berbicara.. Hmmm,, xtaula... Makin difikirkan satu2, makin kusut kepala nie.... 

 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^