Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Rabu, 5 Februari 2014

~ Entri first 2014 ~



Bismillah..

Alhamdulillah... atas segala kurniaan dan pinjamanNya yg xterhingga.. Dan dgn nikmat iman dan Islam pada kita... 

Walaupun badan penat mungkin akibat perubahan cuaca, still ada rasa untuk nk coretkan sedikit sebagai ingatan masa depan... 

Sekarang dan tahun ke 3 ijazah di maktab nie... alhamdulillah, sepanjang tu jugalah pelbagai mehnah dan pengajaran yg Allah berikan supaya kita dapat perbaiki lagi diri supaya lebih baik dari masa ke semasa...

Tringin nak coretkan kisah sorang hamba Allah nie.. bila baca tulisannya, nmpak dia begitu berusaha ke arah jalan yang diredhai Allah.. Punyai gaya penulisan yg tersendiri.. pernah diri disuruh berhenti dari mengikuti coretannya yg seperti peribadi tapi ianya umum, kita boleh baca apa yg dicoretkannya... katanya, ia cuma peringatan buat dirinya, dan ramai sudah yg menangis akibat penulisannya... mungkin kata2nya yg agak ....... 

Sungguh, aku sgt berhati2 apabila berurusan dgnnya... org yg paling aku jaga perilaku berbanding shbt2 lain... kerana mungkin dari sudut hati aku, aku bimbang dgn persepsinya pada aku.. Kta2 nya boleh menusuk qalbu yg paling dalam,bahasa mudahnya, akan sentap bila bca apa yg diperkatakannya... 

Tapi, kena ingt, dgn Allah lagi utama utk beradap... aku pun masih bertatih-tatih mendekati Allah seperti sepatutnya kita jadi... dan dengan kedua ibu bapa kita... jagalah hati manusia seperti mana kita mahu orang jaga hati kita... itulah cara aku... biar aku ikut ragam org selagi mana aku mampu dan tidak bertentangan dgn ajaran Islam... 

Sebb aku jenis seorg yg xnak sakitkan hati org kalu aku xnak kena mcm tuu.. Aku melayan org itu mengikut sikap mereka masing2.. tapi ada masa juga aku beremosi... aku pun manusia biasa... 

Kembali pada hamba Allah sorang nie, walaupun ramai (yg aku tahu) yg xmenyenangi sikapnya yg aku pun ada satu dua yg xselesa, semoga dia dapat yg sepatutnya dia dapat dengan mengejar redha Allah... 

Yang aku tabik spring padanya, ilmunya sgt tinggi.. bila bertanya, dia menghuraikan apa yg kita tanya... =) .. semoga dia dapat pasangan yg mmg terbaik utk dirinya supaya menjadi tulang belakangnya yg mmpu mengiringi dirinya dalam jalan dakwah... May Allah bless u sahabat.. 

Kenal org sebegini mendorong diri aku dan lebih berkobar2 nk kejar impian yang pernah tertumbuh dalam benak hatiku... nak ke pondok2 untuk tuntut ilmu (sebb sgt terkesan bila pi pondok sik sebelum nie, terkesan dgn huraian kitab oleh Tuan Guru Hj Salleh T__T)... nak jadi hamba Allah yg xkejar dunia semata.. bersederhana dalam kehidupan... 

Jauh dalam lubuk hatiku, aku inginkan kehidupan yg .. ntahla... xdapat nak ungkapkan dengn kata2... kehidupan yg sgt bnyak yg perlu aku korbankan... Ganjaran syurga sememangnya buat mereka yang bnyak berkorban menahan nafsu ... 

Harapan aku, walaupun langkah agak lembab dalam menghijrahkan diri ke arah lebih baik.... Allah menghantar peneman yg setia bersama2 perbaiki diri dan agamaku... 

Kesedaran juga merupakan langkah awal perubahan diri sebelum mengorak langkah menuju Ilahi... 

Allah, berkatilah hidupnya... rahmatilah dia.. permudahkanlah urusan sehariannya mendekatiMu... semoga segala usahanya mendapat ganjaran yg setimpal... dan himpunkanlah dia dengan ulama yang dicintainya di akhirat kelak serta bersama orang2 beriman... aminnn,..








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^