Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Jumaat, 21 Februari 2014

~ Sebak ~



Bismillah..

Alhamdulillah... syukur pada Allah 'ala kulli hal...

Walaupun kurang sehat , aku gagahkan diri ke kuliah... malas nak layan rasa sakit.. xlarat dah nk baring2 kat bilik... biarlah ada faedah skit ke kuliah.. 

Mungkin emosi aku agak mudah terganggu bila dalam keadaan xsehat mcm nie.. =') ... 

Bila berbincang ngn rakan2 berkenaan isu PPIM nie, pastinya hang aku masing2 beremosi... walaupun aku pun tidak bersetuju, tapi aku cuba kawal nada , cara aku bercakap.. mungkin mood nk pung pang tu xda sbb badan yg agak lemah... lagipun, mmg aku dlm penghijrahan utk berckp lebih baik...

Bila dlm keadaan beremosi.... kita jadi lupa.. lupa utk berfikir sebelum keluarkan kata2.. Ya, peringatan buat aku jugk.. aku pun seorng yg emosional.. pastinya bukan sikap yg baik.. 

Kita jadi lupa, semua yg berlaku tu ketentuanNya... Allah yg beri itu dan ini utk kita.. utk uji kita.. mudah melatahkah kita?? sabar kah kita? diamkah kita? trimakah kita?? T__T..

Sungguh,, aku tetiba sebak... sebak sgt pagi tadi... Aku kasihkah mereka... Cuba sebaiknya berkata dgn nada yg tenang... "Satu ja kita kena ingat, setiap yg Allah bg nie ada hikmah... Mungkin dari segi program kita xdapt faedah.. tapi dari segi bagaimana kita nk handle org2 yg kita kena nie... maybe boleh buat kita lebih bersabar masa depan nanti... lagi mcm2 org kita nk jumpa dunia luar nnti"

Bila aku dh xdpt bendung rasa sebak tu.. bergegas aku ke Zahirah... Ya, cuaca pagi tu mendung seperti hatiku.. Aku bukan terasa dgn kekasaran mereka berkata2 (sbb beremosi time tu), aku jadi sebak sebb kita nie slalu lupa setiap yg berlaku tu Allah yg bagi, Allah yg izinkan ianya berlaku... Aku xdapat nk luahkan dgn kata2... Rasa hati ini sgt rumit...

Mungkin juga sebak nie sbb aku xdapat nk cri kata2 yg sesuai utk cool downkan hati2 mereka yg kecewa.. kecewa dgn pengurusan.. kecewa dgn tidak boleh bersuaranya kami.. kecewa dgn apa2 lah yg berkaitan PPIM.. sehinggakan kerisauan ku menjadi-jadi bilamana mereka jauh hati dgn PPIM disebabkan apa yg terjadi selama ini... 
Allahu... dorongilah kmi dgn kebenaran, kekuatan dan kesabaran... utk hadapi apa yg berlaku... Sungguh, aku kasihkan shbt2 aku..  =')

Zahirah ajak aku ke luar kelas, bilamana air mata xmampu lagi dibendung.. Bila diluahkan, kata dia "Xpa, kita jadikan pengajaran" means, lain kali bila jadi something, kami tdk sebegitu.. Ya, dia mmg pendengar yg baik.. 

Lepastu, trus kol Encik... Dan ya... masih KECEWA... masa tu aku xtau mcm mana nk sampaikan pada kwn2 yg lain.. tiada alasan yg ditrima... pastinya kena.. entahlah mengapa berat utk kmi libatkan diri dgn kawad... boleh dikatakan semua pulak tu.. mungkin permulaannya adalah paksaan.. 

Sungguh, aku pinta padaNya yg terbaik.. Aku pun sgtlah bimbang pikirkan apa yg akan terjadi lepas nie.. T__T.. Allahu, berilah yg terbaik... Tgh2 brckp ngn Zerah,, tup2 dia kluaq... hnya tundukkan wajah dan masuk ke kelas... Ya, masih gugup bila berselisih begitu.. 

Tadi... ada kata2nya yg sepertinya memberikan aku harapan... Aku xbrapa nk ingt susunan ayatnya.. tapi bila aku bca balik apa yg ditulisnya sebelum2 nie , ya seperti harapan itu beransur-ansur hilang... Aku takut, takut sgt menaruh harapan... Walaupun Puan kata tadi, mmg mula2 xda perasaan, tapi perasaan tu boleh berubah.. Pndai pulak dia bercakap sebegitu dalm kelas hari ini.. Puan pun nmpk terkejut.. 

Sungguh, aku rasa sgt malu, segan , xselesa bila soal hati, perasaan ditimbulkan waktu kuliah.. Walaupun dah berlalu T__T

Semoga aku trus kuat dan kuat hadapi hari2 yg mendatang... Perlu sibukkan diri agar xsempat memikirkannya lagi.. 

Studies show that pretending not to miss someone actually 

causes your mind to miss them even more.

Hmmm... kena hiasi diri dgn zikir... bnyak ingtkan mati.. pasti dapat hindarkannya.. =) .. Sesungguhnya dgn mengingati Allah, hati akan tenang... 

Oh my... esok pukul 10.30 ada kuiz... Baca?? isk2 blom lagi.. Jam menunjukkan hmpir pukul 1.00 .. truk bebenor kau narah nk mula bca.. stail last minit xdapat nk dibendung lagi.. 

Semoga urusan kita semua dipermudahkan esok hendaknya.. aminnnn... Narah, cuba lagi berckp dgn nada yg tenang bila dalam keadaan yg genting.. latih lagi diri utk bersabar.. Mmg mudah berkata sabar, tapi nak aplikasinya... hnya Allah yg tahu betapa sukarnya... 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^