Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Rabu, 12 Februari 2014

~ Lesen Oh Lesen ~




Bismillah....

Alhamdulillah.. Selawat dan salam keatas Rasul junjungan SAW.. =) .. 

InsyaAllah... dgq2 esok elaun nk kluaq dah.. alhmdulillah... kira awai la bulan 2.. seingatnya slalu bulan 3.. ingat2 lupa...

Kwn2 seangkatan kebnyakn dah ada lesen n ada dah yg ada kreta... alhamdulillah.. rezki mereka sudah trtulis begitu... 

Tahun lepas xjadi nk amek lesen kreta... Taun nie kna amek jugak.. Bi iznillah.. Bila crita pada mak itu dan ini, ternyata seorang mak mmg berfikir pnjang... alamak, berair plak mata nie tulis bab mak nie... Jasa yg xdapat dibalas kot.. =')

Mak kata 
" Kak, amek la lesen kreta cepat2 skit "
Sebelum nie mak suruh biasa2 ja.. tapi gaya cakap aritu bersungguh suruh aku amek.. maybe risaukan aku.. isk... sebakk

Pastu aku pun ajukan balik... tapi kereta mcm mna.. mak kata yg tu kita pikiaq len... 

Lepastu, balik pula minggu yg seterusnya... mak bincang pasai kereta... Katanya, nk beli yg second hand punya time bljaq nie ( terkejut gak, niat nak time blajaq tu ada, tapi xpernah pikir serius , sbb xmau paksa mak ) ... nnti bila dah keja mak cdangkan aku bli Swift kot ( mcm tu kot eja noh) .. aku ok ja sebb xpernah minat mana2 kreta pun sebelum nie (asalkan kereta tu kecik ).. bila ikut cadangan mak ayah utk itu dan ini, buat aku lebih rasa selesa sebb ada redha n persetujuan mereka


Mak nk gunakan duit yg abg sulung bagi nnti utk kreta secong hand tuu.. bru dlm perancngan... moga ada yg terbaik yg Allah aturkan... aminnn..

Tapi mak kata, kena la ada lesen dulu.. hihi... yela mak... 

Tadi kol mak, gtau nk daftar lesen kreta... tapi satu ja yg mengganggu aku sekarang nie... T__T .. segan sgt nak amek kat maktab nie... ramai yg kenai kat sini... tapi itula paling mudah... Allahu.. lancarkan perancangan ku ini... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^