Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Isnin, 28 Februari 2011

~ Perbetulkan Niat ~

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum..
Fikiran ini masih terbayang-bayang apa yang dibaca dlm satu group nie...
Ia membuatkan ana berfikir berulang kali..
ya...peringatan yang sangat ana hargai..
syukran pada insan tersebut
semoga dia berada dalam rahmatNya..aminn

"pernah tak anda merasa bangga dan suka bila anda menulis di ruangan ini? atau pun, anda bgga kerana apa yg anda tulis, mendpt perhatian ramai org? jika ada rasa sebegitu, segeralah beristighfar. itu adalah salah satu daripada perbuatan ujub(riak). jaga lah hati anda dgn sebaiknya."
Astaghfirullahal'azim...
Aku mohon keampunan Mu andai aku pernah merasa sebegitu.
inilah peringatannya.... 
bila difikir-fikir balik... mmg ada betulnya..
ya... kita sentiasa melakukan kesilapan..
itulah gunanya istighfar..
kadang2 kita xsedaq kan yang diri ini buat salah..
itulah gunanya sahabat n saudara seislam yang saling ingt-mengingati..

Alhamdulillah..
Ya Allah..aku bersyukur padaMu.. kerana Engkau beri aku peluang untuk kenal insan2 di group yang amat bermanfaat untuk aku..
Banyak ilmu dan bimbingan yang aku peroleh dari situ atas keizinanMu..
Alhamdulillah..

Setiap apa yang nk di postkan di mana2 samada fb, blog dan sebagainya..
sentiasa perlu letakkan niat yang betul..
niat untuk berkongsi dgn semua..
bukan dgn niat untuk menjatuhkan org..
kan..
atau dgn niat2 buruk yang lain..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^