Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Rabu, 9 Februari 2011

~ Rindu seorang sahabat ~

بسم الله الرحمن الرحيم

DIri ini begitu terharu atas ingatan seorang sahabat yang dahulunya pernah aku salah faham padanya...
Allahuakbar... bila dia pergi jauh dariku untuk menuntut ilmu , hati ini baru terasa akan kehilangan dia...
terasa kehilangan dengan celoteh dan senyuman manis nya....
ya...dulu dia begitu sabar dengan sikapku padanya...
mungkin kerana kurang matang pada masa itu membuatkan aku berfikir yang tidak sepatutnya kepada seorang kawan...
Sungguh....sehingga sekarang aku masih rasa bersalah padanya dengan sikapku dahulu di SMKTJ....
jika tidak kerana aku curi2 membacanya diarinya mungkin aku xkan tahu sehingga sekarang akan kebaikan dan kesabarannya....
dan atas sangka baiknya ke atasku...
Subhanallah...
Syukran Ya ALLAH..
kerana Engkau mengurniakan seorang sahabat sepertinya..


Setelah aku tahu perasaan dia diperlakukan begitu,, aku sedar...aku perlu minta maaf pada dia..
Ya ALLAH ... berdosanya aku padanya...
itulah apa yang aku rasa masa tu..
Petang tu juga rasanya...aku jumpa ngan dia...
minta maaf padanya kerana baca diarinya tanpa izin..
dan aku bersungguh2 minta maaf padanya atas perbuatanku...
hehe...dua2 nangis petang 2....
alhamdulillah...aku sedikit tenang selepas minta maaf pada dia...


Angin...jika kau berhembus lembut melaluinya,,,katakan padanya..aku teman dia selamanya..
Air..jika kau mengalir disisinya..beritahulah padanya aku memohon maaf atas segalanya..
Burung..jika kau terbang melintasinya..sampaikan kataku ini padanya:
"kita dipertemukan dengan takdir Tuhan..kita bersama atas kasih persaudaraan.. kita dipisahkan kerana batas waktu seharian...namun kasih ini subur berpanjangan... malah dirimu tidak pernah kulupakan... meski kita jarang berhubung,, tapi doa padamu sentiasa ku panjatkan... 
semoga dirimu mekar dalam bimbingan Yang Maha Esa.."


pengajaran untukku...
semua apa yang kita lihat dengan mata kasar,,,tidak semuanya benar...
tidak semuanya seperti apa yang kita lihat pada luarannya...
kita xtau hatinya bagaimana...kan??
dan apa yang kita dengar dari orang lain...jgn percaya bulat2...



Nor Hanani Yazi...
Diri ini benar2 mohon maaf  pada ukhti...
atas kesalahan dulu...
samada yang enti tau atau tidak...
ana sedar sekarang,,ana benar sayangkan enti kerana Allah selepas kejadian itu...
syukran atas kesabaran enti yang telah membuka mata ana..^_^
ana benar2 sayang persahabatan ni..
Jaga diri ya kat sana...
Uhibbuki lillah ya ukhti...




ya... diri ini rindu pada seorang yang bergelar sahabat..
^_^
Moga enti sentiasa dalam jagaanNya...
aminnn...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^