Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Jumaat, 14 Februari 2014



Bismillah..

Alhamdulillah... atas sgl kurniaan Nya... =) 

Dua hari lepas, ada trima panggilan dari unit Bimbingn dan Kaunseling... xpernah2... Diminta untuk bertemu keesokannya tu... Dok pikir la jugak hal apa... lepas tu tnya Nana (K11).. dia kata ada yg praktikum kat maktab nie dan nak jadikan kita kliennya... mcm tu la kot...

Bila dah jumpa tuu... ntahla. Perasaan pertama yg aku rasa time tu.... XSELESA.. T__T.. lepastu, asyik ditanyakan dan disuruh luah itu dan ini jika ada apa yg terpendam...

Tetiba ja nk kena luahkan kat dia... kenal pun tidak.. rapat apatah lagi.. lagipun xpernah terpikir pun sebelum nie nak jumpa kaunseling... Lepas tu, bukannya nak tnya aku dgn bg hint ka apa ka... dok suruh aku crita ja apa nk crita.. mmg xla... 

Mmg dia nk jadikan kliennya... katanya susah nk dapatkan klien.. Tapi the whole pertemuan hari tu, aku xselesa, rasa didesak, dia bagai xikhlas menyoal, ayat terlalu formal (sbb dia rakam) ... oh my, rasa macam nak diluahkan apa yg aku rasa, tapi xsampai hati.. T_T

Lagi satu, slalunya org yg dijadikan tmpat bercerita adalah org yg lebih kurang fikrahnya dgn aku... sbb bnyak bnda brkaitan agama yg menjadi tanda tnya dan tindakan apa yg perlu aku ambil..

Petangnya tu, kol ayah.. crita itu dan ini pastu ayah suruh sambung sembang dgn mak... Aku minta pndangn mak n ayah.. ofkos.. tu bnda yg slalu aku buat.. maklumkan sentiasa pada org tersyg.. Kata ayah, bgtau trus nnti kata xmau truskan.. mak pula seperti biasa, nampak kerisauannya... Dia kata " dari bnda tu, apa yg hang dapat?"

Tu soalan mak yg buat aku terpikir.. kata aku, aku xperlukan org lain setakat nie.. cukup ada Allah, family dan kawan baik aku... Pastu mak kata, hang tu dah bnyak hal lain yg nak dibuat, takut nnti terganggu.. Cumanya mungkin buat aku berat hati bila kakak tu kata susah nk cri klien... Tapi bila dh sembng ngn mak ayah, aku ada hak untuk xmeneruskan sesi2 tu lagi.. sbb pertemuan tu bukannya buatkan aku lebih tenang, tapi lebih resah dan gelisah... =')

Keduanya... kenapala timbul pulak hal PPIM nie.. Allah... sungguh menguji kesabaran... kami disuruh masuk kawad kaki utk sukan tahun nie hnya disebabkan alasan Pandu Puteri xdapat nk siapkn uniform depa... T__T.. riuh jugak kelas bila dapat tau... Aku sebagai bekas ketua sem 3, kena amek tindakan... cewahhh.. hihi... Saffa ( ketua utk sem 4) pun xmau dah... dia pun sruh aku jumpa Encik yg bertanggungjawab... 

Udahla dalam keadaan xrela nk msuk PPIM... (sbb tringin nk masuk pengakap... sepanjang sekolah dlu aku dah PPIM.. T_T) .. Then, sijil apa pun xdak... tunggang langgang .. apa motif hmpa tubuhkan PPIM... ? nk tau gak.. dgq lani mcm xda pun adik2 junior masuk PPIM... kalu ada xpala.. isk2.. terkontang kanting 18 org ahli tu... Pengurusan yg bermasalah, kami plak yg kena tanggung.. Allahu... ujian Allah narah...

Esok, kalau ada masa, kena pi jumpa ngn Encik tu... bincang bebaik... Allah, mudahkanlah... sungguh2 kami xmau.. kami pun ada hak gak untuk menolak.. moga2 dipermudahkan urusan nnti... aminnn

















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^