Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Isnin, 24 Februari 2014




Bismillah...

Alhamdulillah.... untuk hari nie... 

Isk2.. nakai sungguh aku hari nie... perbaiki narah... jgn melampaui batas... sikit2 dahla usik mengusik nie... takut laqha... 

Pensyarah a.k.a mentor aku pun , aku usik... Tula jadinya bila dah rapat.. ramahnya terlebih sikit.. Tapi usikan pun kena tgk dia tu sapa, kawan ke, pensyarah ke, mak ayah ke... Cara ngusik kena lain skit la... =)

Tula... nk wat mcm manala aku nie... Sungguh, suka sgt menyakat org (sejak bila xtaula, tp makin suka sakat org bila dh abeh sekolah menengah, xpun dok bertatih dah time sek aritu, Dulu time sek xbnyk ckp.. qhasanyalah.. hihi)... Maybe aku suka tgk depa tersenyum agaknya... xpun, mengusik ni dapat elakkan aku dari nmpk garang n mudah masukkan aku dgn org sekeliling...

Hai la... dh tahu aku ada hati,, kurang2la smiley... dapat seketul smiley td walaupun just dlm msj... Hati yg tgh nk berbunga tu, aku cantas cepat2... T_T.. Stg dok pikiaq lebih2 plak...

Sungguh, mmg aku msj ngn lain jantina xda smiley2 n haha, hihi tuu.. aku cuba elakkan walaupun time bca msj depa kengkadang aku tergelak, rasa mcm nk haha blik... Aku cuba elakkan... maybe jadi slh satu prinsip aku... Kalu muka sedih, aku buat... Sbb aku maybe dh tahu hati aku mcm mana... cpt terusik ka, cpt apa2 jela... jadi aku ambil jalan jaga hati aku mcm nie....

Tapi bila perbincangan di luar... muka kena maniskan... tmbh2 nk jadi cikgu nie... Jgn dok berlebihan senyum meleret sudahla... Biarlah berpada dalam lakukan apa pun... =)

Klu ngn prempuan,, serius aku xkedekut nk gelak atau smiley sampaikan aritu ada yg tegur aku asyik senyum ja... 

Tadi, perjumpaan mentor mentee ngn Mentor kesayangan... mcm biasa ada sahaja yg beliau beri perkongsian n dorongan... xkedekut langsung utk share ilmunya... May Allah bless u Ustaz... ^__^ 

Ustaz kata, nakkan sesuatu kena ada angan2 dulu... Nnti baru kita ada rasa terdorong nak realisasikan angan2 tu... Tadi kena senaraikan angan2 yg kami masing2 nak... Bnyak kalu nk diikutkan... xsempat nk pikir tadi... Ada beberapa ja yg tersenarai.. =) 

Nnti nk kena senaraikan balik ... Jadikan list yg nk dicapai...
Allah, permudahkanlah... Terkeluaq gak tadi aim nk kawin bawah umur brapa... =) ... Lagi cepat lagi menjaga hati dan menjaga diri.. kannnn... 

Kalau ada ruang utk aku, aku xminta yg melampau2... sekadar mengikut apa yg diperlukan.. 

Sungguh, kejap aku rasa jauh, kejap dekat .. Terseksanya rasa mcm nie.. andai dah dimiliki, bahagianya dapat menjaga hati... 

Hati segala galanya. Jika di didik dengan baik maka baiklah.

Semoga setiap dari kita, makin soleh dan solehah dari masa ke semasa... makin kuat menjaga hati dari fitnah dunia... Fi Hifzillah.. =)









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^