Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Khamis, 6 Februari 2014

~ Sakitnya rasa ini ~




Bismillah... 

Alhamdulillah atas segala yg berlaku dalam kehidupan seharian dimana terselit hikmah dan pengajaran buat kita...

Sejak dua menjak nie.... emosi xbrapa nak stabil.. mungkin disebabkan perubahan hormon .. mcm bulan lepas jugak,, sedih ja qhejanya.. =') ... mudah benar tersentuh..

Allah sentuh hati ini, mudahnya mengalirkan air mata bila mengenangkan diri yang tidak kuat utk melangkah ke hadapan , melangkah utk dekatkan diri kepada Allah... juga bila mengenangkan jahilnya aku dulu..

Sedih bila cintakan mnusia lebih daripada mencintai Allah dan Rasulnya yg mulia... sedih sgt T__T.. Padahal utk mendpt kemanisan iman, kita perlu mencintai Allah dan Rasulnya terlebih dahulu, melebihi segalanya... 

Sejak dua menjak nie juga, selain pengaduan dibuat kepada Allah, aku mudah meluahkan kepada keluarga tersayang dan sahabat yg memahami... yg mana ukhwah kami makin rapat dari hari ke hari.. =) .. Alhamdulillah... 

Nor Zahirah Zakaria... sahabat dunia akhirat.. mudah-mudahan kami saling ingat mengingati dalam menjalani kehidupan.. dan menarik bila salah seorang terleka.. aku sygkan dia kerana Allah.. perbezaan kami melengkapi satu sama lain... Ada perbezaan bukan menjadi alasan untuk tidak memahami satu sama lain... Biasalah, ukhuwah mana yg tidak dihujani ujian dariNya.. =)

Selain mohon doa pada Allah supaya dikuatkan hati utk trus melangkah ke arah perubahan... aku juga pinta keluarga dan sahabat mendoakan... mana tahu doa mereka yg ikhlas akan dimakbulkan Allah... 

Jika masuk bab hati, bukan mudah nak hadapinya... tambah2 diri nie pula hnya org biasa2 sahaja tingkat imannya... T__T... Tiap2 hari pinta pada Allah,, semoga makin solehah dari hari kehari... dan jgn tinggalkan doa utk org lain semasa kita berdoa... Doalah, sesungguhnya doa adalah senjata bagi orang Muslim... 

Itulah sebbnya, ikhtilat(pergaulan) kena jaga... aku tahu diri aku, hati aku bagaimana... sebb itula jika lain jantina, aku kawal diri, ingtkan diri... Jgn melampaui batas dalam prgaulan... biar ada tembok daripada berbicara perkara yg sia2... biar hnya urusan kerja dan ilmu... aku xbuat smiley, xhaha, hihi pada lain jantina... cuma ada terlepas satu dua pada seseorang... mudah-mudahan cara aku buat nie dpt menjaga cara pergaulanku... 

Itulah, aku pula jenis suka menyakat kawan2.. Ofkosla kwn2 perempuan... terkadang terlepas juga sikit2 menyakat pada lain jantina... Istighfar bebanyak narah.. 

Bila mengadu pada Allah, pada keluarga dan sahabat, berjuraian ayaq mata nie, berlumba2 turun membasahi pipi... Susah benar nak singkirkan someone dari hati... =( .. Kata Zahirah, "mmg ambil masa yg lma"... isk2.. Ampuni aku ya Allah... 

Bila berhadapan dgnnya, sungguh aku kuatkan hati... kuatkan diri , lagak seperti biasa aku berurusan dgn org lain... Dialah satu2nya org yg aku xbrapa bley pandang bila berurusan.. Allah, tadi gagahkan diri juga pandang wajahnya bila bercakap/berurusan... sungguh xslesa... Harapanku, cepatlah masa berlalu supaya dia hilang dari pandanganku.. mudah utk ku lupakan... 

Bermandi air mata jugak nk buangkan perasaan bg yg blum halal... sukar benar nk lupakan... terganggu pula dgn mimpi2 sebelum nie... Terutama mimpi hari ini, bngun2 trus mengalirkan air mata... sebb rasa time tu " Allah, aku mimpi rupanya" .. T__T.. yg merupakan mainan tidur... sedih sungguh, ntah mengapa... mungkin aku menharapkan mimpi itu menjadi kenyataan... =( .. kedua2 mimpi, aku tertnya2 knpa dia pilih aku... tula, mainan tidur... realitinya, aku dpt agak yg berkemungkinan dia pun sudah memberi hatinya pada org lain... Bila aku pikir yg tu, lagilah sedih hati nie, sbb aku ada perasaan pada org yg dah suka org lain... Rasa berdosa, rasa bersalah.... rasa nk sgt buang cepat2 perasaan nie.. sungguh, aku kena kuat... sungguh, hnya pada Allahlah tempat meminta yang terbaik buat diriku... 

Mesej pada mak tersayang berkenaan mimpi tadi... dan pinta doa dari mak supaya diberikan jodoh yang baik dan sesuai... sungguh, biarlah dia seorang yg mudah mendorongku menjadi lebih baik dari masa ke semasa... tapi kita pun perlu saling tolong menolong dalam menyusuri jalan ke Syurga... 

Ingat lagi pesanan Ustazah Wan... bagi yg perempuan, kahwinlah dgn lelaki yg sayangkan kamu lebih dari kamu sygkan dia.. lebih baik dari memilih yg kamu syg lebih dari dia sygkn kamu... sbb? sbb kita nie perempuan.. 

Harapan aku,,, jika mmg benar dia bukan yg terbaik buat aku, maka dijauhkan Allah dari ku... Jgalah hati buat yg halal utkmu narah... jagalah hati sebaiknya... pupuk cintakan Allah dan RasulNya melebihi segalanya... berbaktilah pada kedua ibu bapamu dgn sebaiknya...  Pastinya,,, ibadah, akhlak dan ilmu agama perlu ditambah dan diperbaiki...Sungguh, bnyk lagi benda yg kita boleh buat, yg kita kna perbaiki... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^