Blogger Backgrounds

Followers

~ Renungan Bersama ~

Waktu2 Penting

Isnin, 24 Februari 2014



Bismillah..


Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. 


WHICH THEN OF THE BOUNTIES OF YOUR LORD WILL YOU DENY? (AL-RAHMAN 36)


Bila dapat elaun nie, laju ja duit tu makin dikit, makin dikit.. bak air yg mengalir.. Kadang2 trasa bagai, wah... kejap dah tinggai bnyak nie..

Mcm tula setiap sem... Aku dan adik bradik lain mmg dididik mcm nie.. kebanyakan guna duit sendiri.. Biar xbergantung sgt pada mak ayah... Jarangla nk minta dibelanjakan... Tapi , jgn slh faham, yg mana di bawah tanggungjawab mak ayah, depa akan sediakan la.. ^__^  

Sekarang rasa mcm dah malas nk pikir... nak banding2 dgn kehidupan orang lain.. Oh, depa nie mcm nie, kawan nuu plak mcm tu.. Allah dah bg yg terbaik dah utk kita... masing2 ada ujian hidup tersendiri,.. Ya, xsama... 

Balik hujung minggu nie, beli barang yg nk beli dgn mak... sbb bila beli sendiri, satg bnyak yg xkena... nk kena ada mak jugak sbb bley minx pendapat..

Lagipun, slalunya pilihan atau barang yg aku bekenan mesti xsama taste ngn mak n kakak2 aku yg len.. isk2... mak kata aku nie old fashion... hihi... Tulakan, mata kita nie xsama... Hang nmpak cantik, bekenan tapi dia sikit pun tak..

Tapi bila mak n kakak atau adik bradik len bg pendapat n taste depa, slalunya aku xbnyak songeh.. kiranya boleh trima n nk pakai barang tu... 

Emm, pertama kali borong dua jenis kasut yg ada brand.. niat supaya tahan lebih lama.. aminn.. moga2... mak siap bg tempoh g... hihi.. Mestila duit sendiri.. Kasut utk praktikum, n kasut sukan.. =) .. Alhamdulillah.. 

Lepas tu, bayaq2 sikit pada mam, n kakak2.. =) .. Lepastu, runsing pula pikir nk bli handbag.. oh mai... Alasan nak handbag... 'Praktikum'... hihi... alasan bagai kau narah.. Tapi tahan diri dari nk bli, pikir kasut lebih diperlukan... 


Tup2, kakak nom 2 bg handbag2nya tadi... berpeluang la dia merasa yg baru.. =) .. semoga dipermudahkan rezki ye kakak ku... cantik2 lagi beg tu... alhamdulillah... jimat duit.. xpayah bli baru... 

Allah bg adik bradik yg ramai... rezki bila dapat barang2 dari kakak, abg n adik... =) .. Dari kakak nom 3, dapat jam tadi... jam kita yg ada terputus plak .. Alhamdulillah... 


WHICH THEN OF THE BOUNTIES OF YOUR LORD WILL YOU DENY? (AL-RAHMAN 36)


Lepastu, tadi jugak dh bg balik hp yg dipinjam dari mak... hp aku dh lama rosak... pakai hp yg standby ja nie.. Alhamdulillah...ada la jugak kan dari xdak langsung... Hp free yg dapat bila guna line family celcom aritu kot... 

Kol tnya abg ke 4 tu (yg aku bercita-cita nk amek hp dia bila dia beli baru) ... Tnya , bila nk bli baru n gtau aku cadang nak bli.. sbb dah pulangkan pada mak yg dipinjam tu...        ( Haritu abg offer suruh bli kat Ipoh dulu aku xmau, katanya nk tunggu hp dia jugak.. last2 nk kna bli jugak..^__^)

Lepas tu, lama sikit abg kol n mesej,, xbg aku bli lg.. Bila blik kg nnti, bli ja kat Kedah... dia support sikit.. Alhmdulillah... dipermudahkan lg oleh Allah... Abg suh guna dlu hp free tu.. ^_^ .. ok.. baik bro.. 

Sungguh,, xterkira nikmat yg Allah bagi pada kita... Beberapa hari nie saja, bnyk pemberian Allah pada aku.. walaupun kalau tgk xla sebesar mana (mcm dapat rumah ka), tapi ianya amat aku hargai... sbb diberi melalui adek bradek aku.. 

Tu blom kira nikmat2 yg lain... Freenya udara yg kita sedut... Tubuh badan yg sihat.. Organ2 yg berfungsi dengn baik.. Dpt tidur yg nyenyak... Kawan2 yg pelbagai... Nikmat menuntut ilmu... MashaAllah.... sungguh, xterkira... 

Maka, bersyukurlah kita sentiasa kepadaNya... patuhlah pada suruhanNya... jauhilah laranganNya... Bgaimana sukar pun, buatlah kerana Allah... 


“Hakikat syukur bukan di lisan sahaja” - 

Al-Habib Ali Zainal Abidin Al-Hamid







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~ Mutiara Islam ~

Ukhuwah Fillah... ^_^